BLOGGER TEMPLATES Funny Pictures

Sabtu, 28 April 2012

Cerita Dari Bulan (3) ~ Cerita Bulan dengan Awan

awan adalah sahabatku..
sahabat sejatiku,
dulu..

ya, dulu,
dia selalu menemaniku,
melindungiku,
dan menjagaku..

dia tempatku bersembunyi,
berkeluh kesah,
dan bermimpi..

tapi semenjak ada bintang,
awan berubah..
dia membenci mimpi"ku bersama bintang,
dia memintaku untuk menjauh dari bintang..

aku tak tau mengapa..
tapi ternyata awan benar,
bintang bukan yg terbaik untukku..
awan benar,
keindahan bintang hanya terpancar dari luarnya saja..

aku menyesal karna tak mendengarkan nasihat awan..
aku menyesal..

sekarang awan telah pergi..
tak ada lagi yg menemani..
tak ada lagi yg melindungi..

itu smua karna kesalahanku..

andai awan tau,
betapa aku merasa kehilangannya...
dia memang dekat,
tapi jiwanya smakin jauh dariku..
andai awan tau,
betapa aku sangat merindukannya...

aku sadar,
awan lah yg terbaik untukku...
aku, mungkin,
mencintainya..

tapi semuanya percuma..
awan bukan awanku yg dulu..
dia tak akan mempedulikanku lagi..

aku, bulan yg bodoh

0 komentar: